החוקים החדשים לעיצוב לוגו 2015
לעצב לוגו היום בעזרת תוכנות גרפיות משוכללות, מייעל ומפשט את כל התהליך של עיצוב לוגו, למרות שהתקדמנו כבר לשנת 2014 ואנו בפתחה של שנת 2015, מעבר לפגישה הראשונית החשובה מאוד עם הלקוח שמטרת להבין מה מטרות הלוגו שעומדים לעצבף מה מהות החברה, מהו קהל היעד, האם יש עיצובים מסויימים שהלקוח אוהב ועוד הרבה שאלות אחרות שיכולות להישאל בפגישה הראשונית והחשובה עם הלקוח, ישנם חוקים נוספים שמכוונים בעיקר לאופן עיצוב הלוגו ומראהו
מהם החוקים לעיצוב גרפי שחשוב לפעול לפיהם כדי שהעיצוב יהיה מתאים גם ל 2015
פגשו את הלקוח, תשאלתם אותו מספיק שאלות על החברה, המוצר, קהל היעד, הלוגו, עכשיו הגיע הזמן לקחת את כל הנתונים שאספתם ולהשתמש בהם בתהליך של יצירת לוגו חדש ומעוצב בהתאם ל 2015. לפני שתתחילו לעבוד על הלוגו, תעברו על האתרים שהלקוח סיפר לכם שאהב את העיצוב והצבעים, תסתכלו במותג שהאתרים הללו השקיעו לפתח, תראו את הצבעים והפונטים שבהם השתמשו, תסתכלו על הלוגו ואיך לדעתכם הוא משרת את המוצר בדרך הטובה ביותר ונסו על דף נייר לשרטט מספר סקיצות ורעיונות שהצלחתם להפיק מהסתכלות על מותגים של חברות אחרות.
את הלוגו חשוב שתבנו בתוכנה גרפיקה וקטורית אילוסטרייטור בפורמט cmykלדפוס, זוהי תוכנה מדהימה, כל יצירה בה ווקטורית מה שאומר שניתן להקטין ולהגדיל את הלוגו באופן פרופורציונאלי ללא חשש שאיכות ההדפסה תיפגע. תדאגו שהלוגו יהיה בנוי מלא יותר מ 3 צבעי פנטון שנמצאים במניפת צבעים מיוחדת או בתוכנת האילוסטרייטור כפיצ'ר סוגי צבעים של פנטון, יש לדאוג שהלוגו אכן משקף את ההחברה בדרך הטובה ביותר ומייצג בנאמנות את המוצר שלה, חשוב ליצור 3 סקיצות גרפיות שונות לבחירת הלקוחות, הסקיצות יהוו עיצוב ראשוני של הלוגו שסך הכל אמורים לייצג את הקו העיצובי שלפיו הלקוח יבין שזהו הכיוון שמדובר עליו והוא רק צריך לבחור בין אחד מהם או שאולי לא אהב אף כיוון וצריך לחשוב על משהו אחר שיהיה לסבירות רצונו של הלקוח.
גרפיקאים מקצועיים שמעצבים לוגו דואגים שיהיה מעוצב בצבעים נקיים מאפקטים והצללות מיוחדות שעלולות לא להיראות בהדפסה עצמה, הלוגו צריך להיות לרוב משולב עם טקסט בצורה הכי הרמונית ומשלימה שניתן, שיבינו את המסר, את האווירה של המוצר או החברה שהלוגו מנסה לייצג, לאחר שצפיתם בהמון אתרים חדשניים שהלקוח אהב את עיצוב הלוגו שלהם, חשוב מאוד לא להשתמש באלמנטים מוכרים, הלוגו חייב להיות ייחודי ושלא יזכיר לצופים בו מותג של חברה אחרת, לא להרכיב את הלוגו מתמונות, תדאגו לעצב את הלוגו בקווים גרפיים קלילים, תדאגו להמנע מלהשתמש בצבעים בעלי שקיפויות שונות ותעדיפו לעבוד עם צבעים מלאים. וחשוב כשאתם מציגים את הלוגו ללקוח, גם אם מדובר בסקיצות ראשוניות, תציגו לו את זה כפרזנטציה מקצועית עם סדר וארגון ולא בליל של אובייקטים גרפיים ללקוח לבחור, אתם יכולים להשתמש במספור: סקיצה אחת שתיים או שלוש או אפילו באותיות, זה לא משנה העיקר שיופיע בתבנית מסודרת ויפה, אחרת זה עלול לומר עליכם דברים לא טובים ללקוח.